Jun 13, 2009

Orez cu lapte

Pentru 2 portii:
Ingrediente:
1 pahar orez cu bobul rotund;
3 pahare apa;
5 pahare lapte;
15 linguri zahar;
1 lingura apa de flori (sau esenta dupa preferinta);
1 lingura esenta de vanilie(optional);
Decor:
frisca (cate un mot la fiecare portie):)
2 linguri de dulceata (de trandafiri, caise , piersici, etc)
Preparare:
Se spala orezul si se lasa la inmuiat in apa calduta o jumatate ora. Apoi se scurge intr-o sita.Se pun intr-un vas cele 3 pahare si se pune la foc .Cand incepe apa sa fiarba , se adauga orezul , si amestecati mereu cu o lingura de lemn. Puneti zaharul si amestecati . Cand apa s-a evaporat , orezul e fiert pe jumatate. Turnam laptele peste orez si continuam sa mestecam din cand in cand. Focul trebuie sa fie mediu spre mic. Se lasa la foc pana bobul este complet fiert , dar compozitia de orez cu lapte trebuie sa fie cat mai cremoasa , asta pentru ca atunci cand se raceste se incheaga mult . Deci trebuie sa arate ca o crema . Se opreste focul , si se amesteca esentele in compozitie. Se toarna in cupe sau castronele . Se lasa sa se raceasca putin , dupa care ornati cu frisca si cate o lingura de dulceata peste. Se serveste cald sau rece.
Pofta buna.

1 comment:

Anonymous said...

Draga ANAMARIA , AM FACUT OREZ CU LAPTE , LA FEL CUM AI SCRIS TU , DAR AM PUS UN PAHAR SHI JUMATATE DE OREZ UN KG DE LAPTE SHI INCA 2 PAHARE DE LAPTE ,CELE TREI PAHARE DE APA , LE-AM PUS LA INCEPUT LA FIERT ...
ATATA OREZ AM AVUT , SHI COAJA RASA DE LAMIE , (care o tzin la macerat ) . am pus 15 linguri cu zahar
a IESHIT EXTRA DE BUN ...SHI CU SCORTZISHOARA PULBERE DEASUPRA .
BUNA RETETA
RODICA-SHTEFANIA ,RE, ITALIA , MULTA SANATATE , ACOLO UNDE ESHTI , SA AI PACE , LINISHTE IN SUFLET SHI IN CASA , SA FII IUBITA ...(YASER ARAFAT , A FOST PREFERATUL MEU , DUMNEZEU SA-L ODIHNEASCA IN PACE !
RODICA-SHTEFANIA , RE , ITALIA